Líbí se Vám HitGames?

Hrajte pc hry a hry na konzole

Zajímavosti

Call of Duty:Black Ops – Recenze

Autor: Jan Blažek, 10.12.2010 09:44, zobrazeno 11167x

Call of Duty:Black Ops – Recenze

Ano, je tomu opravdu tak, ani já nemohu uvěřit této události, ale na obchodní pulty se dostalo již sedmé pokračování nejúspěšnější FPS série Call of Duty, tentokráte s podtitulem Black Ops. A kam se tentokrát vydáme? Už to nebude Německo, Amerika, Brazílie či odlehlé pouště, tentokrát navštívíme převážně místa, jako je Kuba za období studené války a Vietnam. Ale pěkně jedno po druhém.

Recenze poskytuje internetový magazín o hrách Facegame.cz

Singleplayer

Již v recenzi na Modern Warfare 2 jsme říkali, že hra byla opravdu filmová. To platí i pro tento díl, akorát to vývojáři trošku přehnali. Těžko říct jestli z toho nechtějí udělat film Call of Duty. Beze srandy, ve hře si opravdu zastřílíte ,,parkrát“, zbytek hry jsou cut-scény, cut-scény, cut-scény a pro změnu cut-scény. V tomto ohledu může někoho hra zklamat. Tím ovšem nenaznačuji, že by cut-scény byly špatné, ba naopak. Začínáte jako zajatec Alex Mason a váš únosce po vás chce čísla. Vy o žádných nevíte. A tak odstartuje rekapitulace toho co se stalo předtím než jste se dostali k zajatci. Začínáte na Kubě v roce 1961 a vaším cílem bude eliminovat Castra (ano přesně tak Fidel Castro), to se vám však povede i nepovede, dle toho jak si to v hlavě přeberete. Takto pokračujete a pokračujete.

Ve hře si zahrajete za 3 postavy. Již zmiňovaného Alexe Masona, dále za Johna Hudsona ze C.I.A, který bude vaším nadřízeným, a za kapitána Viktora Reznova, kterého jsme mohli vidět již v 5. díle. Když už jsme u Reznova, konečně uvidíte jak jste vypadal v 5. díle, když jste hráli za Dimitrije Petrenka. Příběh je opět nabitý akcí, smrtí, přátelstvím a krveprolitím. Skiny zbraní jsou také pěkné. Jako zpestření hry nám vývojáři přichystali pár wow momentů, jako je létání vrtulníkem nebo ovládání bitvy z několika kilometrů nad zemí. Ale jinak bohužel většina věcí zůstala při starém, takže je to vlastně jen přebalený World at War do suchých plenek z vylepšeným enginem. Ano, správně, řekl jsem World at War, většina lidí se vzteká, že Black Ops je to samé co Modern Warfare 2, ale pravda je trošku jinde. O nějakém volném rozhodování, či dokonce pohybu, nelze spekulovat, to by jsme museli žít snad v jiném světě, abychom se dočkali něčeho jiného, než lineárního děje. Samotný singleplayer projedete v cuku letu za obdivuhodných 6-9 hodin, což je v poslední době u FPS lehký nadprůměr.

Zombie Mód

Určitě spoustu z vás bude zajímat zombie mód, který se opravdu, ale opravdu vydařil. Můžete ho hrát jak online až ve čtyřech hráčích, tak offline split-screen.  Začínáte v prvním roomu a zabíjíte zombíky do té doby, než budete mít dost peněz na zbraně a otevření další roomky. Musíte se samozřejmě snažit co nejdéle přežít, ale není to žádná sranda, i ve čtyřech je to pořádná makačka a někdy i v prvním roomu jsou problémy. Ale opět záleží na pořádné komunikaci. Mapy jsou konkrétně 3, z toho jedna z nich je udělaná speciálně jako taková arkádovka a říká se jí Dead Ops Arcade. Hrajete z vrchu a chodíte od jednoho levelu k dalšímu. Sem tam na vás čeká bonus room, kde si nasbíráte body, popřípadě pořádné zbraně.

Multiplayer

Ten zůstal taky neporušený, ale nechci vás hned neodradit. Je to zhruba stejné jako v MW2. Výběr modu, připojení a konečně to, co nás nejvíce zajímá – hraní. Zde si vyberete postavu (lépe řečeno třídu, buď vámi vytvořenou, nebo defaultně nakonfigurovanou) a smažíte. Zabíjíte a za odměnu získáváte XP, za které následně získáváte levely a novinka – CoD Pointy. Za tyto ty virtuální penízky si kupujete zbraně, perky, vylepšení, obrázky do gamer card a spoustu dalších ptákovin. Takže už nemusíte expit level a potom ještě zbraň, ale stačí vám dosáhnout určitého levelu a tím se vám otevře nový gun a vy si do něho můžete koupit jakékoliv vylepšení. Změnou prošly hlavně zbraně, perky, attachmenty a mapy, na kterých je vlastně celý multiplayer založen. Pokud se ještě trochu vrátíme k levelování, měl bych připomenout, že po dokončení maximálního levelu (50 levelů) se vám odemkne tzv. Prestige Mode, který vám vymaže naprosto vše, levely, zbraně, CP apod… Zato vám přidá nové odznaky k vytvoření vaší Gamer Card a budou se vám

odemykat věci navíc. Vydělávat si je můžete taky pomocí úkolů, které si sami vyberete, některé jsou těžší, ale zato jsou lépe ohodnocené. Tyto úkoly se co týden mění, aby jste nedělali furt jedno a to samé do kola. Módy v klasickém pojetí hry nepřibyly žádné,ale máme tu takzvaný Wager Mode, ve kterém vsázíte své CP. Módy jsou celkem čtyři: Stick and Stones (mód, ve kterém máte 3 životy, po ruce máte luk s výbušnou hlavicí, vystřelovací nožík a tomahawk), Gungame (klasika – zabijete a dostanete další zbraň, těch je v módu dohromady 20, když budete zabiti nožem, jdete o zbraň níž), One in the Chamber (jedna pistole, jeden náboj, jeden nůž, netrefíte se pistolí musíte jít jen s nožem, zabijete a máte nový náboj),Sharpshooter (co 2 minuty se mění zbraň ve hře). Myslím si, že všechny tyto módy zabaví. Dále je tu, pro ty méně zkušené hráče, možnost zahrát si s boty a to v módech Free for All a Team Deatmatch. A na závěr ještě třešnička na dortu, Treyarch přidali do Multiplayeru editor, ve kterém si tvoříte jak bude ve hře vaše postava vypadat.

Grafické zpracování, hratelnost, zvuky

Jestli očekáváte, že v grafice proběhly razantní změny, nejspíš vás zklamu. Proběhly změny minimální. Hra samozřejmě stojí na velmi povedeném skriptu, jak jinak u CoD, že? Na druhou stranu, proč měnit grafické zpracování? Na dnešní poměry je grafika celkem uspokojivá, plus efekty a různé výbuchy, dávají hře šmrnc! Možná někoho potěší i možnost zahrát si hru ve 3D. AI je na tom dobře. Byly pozměněny objekty, protože jsou zde nové zbraně. Velmi mne uchvátilo menu, kde můžete normálně vstát z křesla, procházet se a psát do počítače. Pořád tady je pro mně jedna hlavní chyba, vývojáři konečně sice udělali to, aby nám šly konečně vidět i nohy, ale tohoto potěšení se dočkáme jen v cut-scenách, nikoliv ve hře.Modely zbraní jsou holt takové, jaké jsou. Někomu se líbí, někomu ne, mně osobně se jich líbilo jen pár. Hratelnost je na tom furt stejně, jako dříve, takže si na nic nového není třeba zvykat. Dabing je skvělý,ale co ty zvuky zbraní ?! No hrůza.

Minimální hardwarové požadavky:

• Operační systém: Windows® 7 / Vista / XP
  • Procesor: Intel® Core™2 Duo E6600 nebo AMD Phenom™ X3 8750 a lepší