Zajímavosti

Fallout New Vegas: Recenze

Autor: Jan Blažek, 01.11.2010 10:12, zobrazeno 4516x

Fallout New Vegas: Recenze

Recenze a preview na nové pc hry a hry na konzole na HitGames - herním shopu. Dnes Vám přinášíme recenzi hry Fallout New Vegas.

Recenze poskytuje internetový magazín o hrách Facegame.cz

Nový díl ze série fallout s přídomkem New Vegas nás jak je patrno dle názvu zavede do okolí Mohavské pouště a samozřejmě do proslulého města hříchů Las Vegas. Ocitnete se v kůži kurýra Mohavského expresu, jež převáží tajemný balíček. Bohužel lehká práce za spoustu zátek se mu málem stala osudnou. Zásilka, kterou přenášel, zajímá nejen jejího příjemce a tak vás čeká zdánlivě jistá smrt. Zubatá si však vzala dovolenou nebo se jí za vámi do prašné pustiny nechtělo. Každopádně i přes díru v hlavě vás dá místní doktor dopořádku. V tu chvíli už o svém osudu rozhodujete sami. Čeká na vás výběr i úprava postavy, SPECIAL a na závěr si dáme Rozshafův test. Poté už konečně můžete vykročit do tajemné a nebezpečné Mohavské pustiny.

Rozdělení sil

Jakmile se trochu zapovídáte s místními, rychle zjistíte, že v okolí vládnou dvě frakce. New California Republic a Legie. Zatímco Kalifornská republika se snaží udržovat demokracii a případné kroky, jež jí odporují, maskuje špatnou komunikací a vyššími cíly, tak Legie vládnou tvrdou rukou a systémem vzniklým již ve starověkém Římě. Hlavní příčina rozkolu mezi oběma frakcemi je Hooverova přehrada, která je prakticky jediným zdrojem elektřiny v okolí. A jako malý ostrůvek neutrality se uprostřed pustiny rozkládá Vegas. Město hříchu a spousty vedlejších questů. Ve Fallout 3 nešlo o nic menšího, než o záchranu pustiny. V New Vegas jsme se dočkali poněkud „sobeckých“ cílů. Větší část hry se budete honit za neznámým chlápkem v kostkovaném saku, abyste ho naučili, jak se má střílet.

Můj první dojem, ač jsem se na něj duševně připravoval, patřil grafickému zpracování. Nevím, jak se to vývojářům podařilo, ale do dvojnásobných hardwarových nároků vměstnali (pokud je to vůbec možné) horší grafiku než byla u Fallout 3. Zde se bohužel projevuje stáří enginu. Přede dvěma lety byl sice kvalitní dnes však…

Nových věcí je málo, ale jsou vynikající

Co se novinek týče, jedná se spíše o obří datadisk nebo začlenění vyškrtaných věcí z předchozího dílu. Mezi největší změny patří větší ovládání parťáků (můžete si vybrat od supermutanta až po očko enklávy). Pro je mě nejlepší a nejznatelnější novinka slušné míření zbraní bez použití VATS. Kde dříve jistý zásah znamenal nepřítele vzdáleného maximálně dva metry. Mohu s radostí oznámit, že se tuto vzdálenost podařilo i zpětinásobit. Na zbraních se celkově dost zapracovalo. Můžete si sami vyrábět a přerážet munici. Kupovat si na své miláčky různé zlepšováky jako prodloužené zásobníky či laserové zaměřovače.
Výrobce deklaroval, že na 100% dohrání je třeba téměř 100 hodin a jeho slova mohu potvrdit. Ve světě falloutu nějaká ta desítka nic neznamená a vedlejší úkoly se na vás budou hlavně v Las Vegas je hrnout. Většinou ale nejde o tupé questy, jako zabij pět gekonů, či dones Cvoklýmu Tondoj ze smeťáku špinavou fusekly. K prozkoumání čeká spousta zajímavých lokací a tradičně i pár vaultů. K místům se také váže vaše reputace. Ve Fallout New Vegas platí, co místo, to jiná reputace. Tudíž se nemůže stát, že vás budou chtít zabít za vraždu spáchanou na druhé straně mapy.

Město hříchů je rozdroleno na spoustu menších částí
Největší lokace je New Vegas. Dalo by se říci, že se dělí na dvě části. Na chudou a VIP sekci s kasíny v samotném srdci města. Ta je plná robotích hlídačů a rozházet si to s nimi bych nedoporučoval. Zpříjemnění přichází i s hazardními hrami. Včele s ruletou, blackjackem a Karavanou, hrou vytvořenou specielně pro Fallout New Vegas.
Celkově ve městě existuje několik frakcí a zavděčit se všem nebude jednoduché. Samozřejmostí jsou unikátní volby, jež jsou zpřístupněny, pokud jste do dané schopnosti investovali potřebné body. Hra si ale většinou řekne o koňskou dávku, takže se vyplatí dávat hlavně do řečnictví co nejvíce bodů. Mnohdy se díky tomu vyhnete boji. Hlavním tahákem a znamením falloutu byli krom zničeného apokalyptického světa dialogy a ty se povedly, i když už nebudí takový obdiv hlavně díky Bioware. Hlavně zezačátku jsme prakticky hltal každou informaci.
Celkově mě Fallout New Vegas příjemně překvapil. Každý moment, jež jsem v pustině strávil jsem si naplno užíval a to je nejdůležitější.

Plus:

-příběh
-vrstvení dialogů
-dlouhá hratelnost

Mínus:

-grafické zpracování
-občasné bugy

Verdikt:
New Vegas splnilo všechno, co jsem očekával již u třetího dílu. Dostáváme propracovaný příběh, či příjemnou hratelnost. Bohužel k zemi ho strhává starší engine a celkový způsob projevu. Jako by tvůrcům ani nešlo o nové hráče, jen chtěli odměnit staré. A to se jim rozhodně povedlo.

Známka: 8,5/10

Průměrné hodnocení
1,56