Zajímavosti

Recenze hry Medal of Honor

Autor: Jan Blažek, 17.10.2010 19:45, zobrazeno 5156x

Recenze hry Medal of Honor

Recenze a preview na nové pc hry a hry na konzole na HitGames - herním shopu. Dnes Vám přinášíme recenzi hry Medal of Honor.

Recenze poskytuje internetový magazín o hrách Facegame.cz

Když si řeknete Medal of Honor, tak se vám vybaví ta stará dobrá 2. světová válka, ale poslední díly se EA příliš nepovedly a moc hráčů se o titul nezajímalo. Momentálně se nám ale konečně Medal odebral k modernímu boji. Hra u nás vyšla 15. listopadu a to v multiplatformové verzi (tedy XBOX360 , PS3 a PC). EA se velmi zaobírali příběhem a grafikou, ale bylo vidět, že spoustu věcí asi nepromysleli, a proto je Singleplayer takový, jaký je. Za to studio DICE si na Multiplayeru dalo opravdu velmi záležet a mě osobně zaujal více, než Singleplayer. Takže celkový dojem ze hry je potom nemastný, neslaný.

Singleplayer

Jak jsem již řekl, Singleplayer si vzalo na starost losangelesské EA studio a jede na modifikovaném Unreal 3 enginu. Jak už je u dnešních FPS zvykem, hra je velmi lineární. Co se příběhu týče, je velmi krátký, nepřesáhne při prvním hraní víc jak 5-6 hodin na obtížnost Hard (bez legrace). Ale musím vám říct, že ať hrajete na Easy, nebo Hard, AI protivníků je stále na

úrovni opic. Nesmyslně vám běží přímo do kulek, kryjí se opravdu tak, že nemáte šanci minout. Dále se mi velmi nelíbil systém lezení přes překážky, vždycky jsem musel čekat, než parta přiběhne a zatímco bambilión vojáků stěny přelézá samo, já vždycky pomoc potřebuji. To samé je přeskakování větších kamenů, kmenů, vždycky jsem musel počkat, než kamarádi přeběhnou a až pak jsem mohl já. Pak tu jsou bugy. Těch je ve hře málo, ale jsou, a to většinou tak, že se bugne někdo z vaší party, nikoli protivník. Přišlo mi divné, že některé mise byly udělány tak, aby se to přiblížilo reálu, ale některé byly naprosto nereálné. Jako promiňte, ale aby 4 chlapi zvládli pomalu celou Talibanskou armádu, to je trochu hodně skok. Vtipné mi sem tam přišlo, že když jste přišli k někomu z bandy, mohli jste si od něho vzít náboje. Tím chci říct, že vy jste měli měli třeba kulomet, došla vám munice, přišli jste k frajerovi s M4 a on vám dal 1000 nábojů do miminka. Trochu mi to připomíná KFC a jejich bezedný nápoj. Dále se mi nelíbilo, že jsme se pohli do dalšího bodu mise až po přechodu nějaké magické čáry. Ale teď dost kritizování jde se chválit. Hrajete za 3 hlavní postavy Rabbita (AFO Neptune) , SPC. Danteho Adamse (1. Batalion 75. Ranger Regiment) a Deuce (AFO Wolfpack). Každý tým je úplně jiný, za Rabbita to jsou takové opravdu hodně profesionální mise, za Danteho, no prostě Rangeři, takže to je taková ta hodně nadupaná akce, kde stealth neznají, za Deuce mi hraní přišlo nejlepší – čtyřkolky, Barret 50. Střílení z 1Km, stealth, … Velmi dobře byla udělaná mise, kdy jste byli střelcem Apache. Takže rozstřílet vesnici, či nějaké ty kempy nebyl problém. U automatických zbraní jste si mohli přepnout režim střelby buď na jeden výstřel, nebo automat. Za zmínku by ještě stál Tier1 mod, kde musíte dobýt určitý čas v singleplayerových misích.Vůbec, co se týče scénáře, jsem byl spokojen až na pár neduhů. Takže Singleplayer bych označil jako lehký nadprůměr.

Multiplayer

Multiplayer si tedy vzalo na starost studio DICE, které má na svědomí třeba velmi hranou Battlefield: Bad Company 2 a beží na Frostbite enginu. Na začátku každého kola si vždy vyberete jednu ze tří tříd: Sniper, Rifleman a Specialist.

Jak už jistě znáte z jiných titulů, i tady neleveluje postava, ale právě každá třída zvlášt, za každý nový level si můžete vybrat buď novou zbraň, nebo optiku,… Mapy nejsou ve velké většině inspirovány mapami z singlu. Jsou ale malé, takže vám to přijde, jako takový Bad Company 2 na malých mapách. Módů je pět: Team Assault (klasický Team Deadmatch), Combat Mission (herní mód, ve kterém musíte dosáhnout pěti po sobě následujících cílů, zatímco povstalci usilují o zastavení jejich postupu), Hardcore, Objective Raid a Sector Control. Vždycky začnete buď za opfor nebo US Forces, potom začne druhé kolo a týmy se vymění. Samozřejmě nechybí různé killstreaky jako UAV, Predator raketa, … Bugů jsem si nijak nepovšimnul, ale určitě by se něco našlo. Multiplayer tedy za mě super .

Grafika

Nevím jak vy, ale já hned na první pohled, když jsem zapl multiplayer, poznal, že hraji úplně jinou hru. Grafika sice na Singleplayeru i Multiplayeru vypadá dobře, ale Multi má lehce navrch. Efekty jsou rozhodně lepší v Multiplayeru a textury mi taky příjdou hezčí. Hlavně v multiplayeru je větší destruktivita různých krabic, oken a dalších věcí, než v Singlu. Fyzika je přiměřeně stejná v obou případech. Zbraně ale vypadají úplně jinak, já osobně jsem si více oblíbil vzhledy v Multi. Stíny také nejsou na nejhorší úrovni.

HW nároky :

Pokud ještě nevíte, jestli vám tahle pecka pojede, tady máte HW nároky:

Minimální sestava: